Wednesday 22 June 2011

Villas-Boas Mahu Bawa Falcao Bersama ke Stamford Bridge


Pengurus baru Chelsea, Andre Villas-Boas tidak membuang masa dan telah merancang untuk berbelanja dengan kelab barunya itu. Pemain yang menarik minatnya tidak lain, tidak bukan pemain yang pernah beraksi untuknya di Porto, Radamel Falcao.

Falcao merupakan watak terpenting dalam skuad Porto yang menjuarai kejuaraan Treble musim lepas. Penyerang prolifik yang berusia 25 tahun itu menjaringkan 38 gol dalam 42 penampilan bersama Juara Portugal itu musim lepas. Beliau juga merupakan pemain yang memegang rekod penjaring terbanyak Kejohanan kelab Eropah dengan menjaringkan 17 gol melepasi rekod lama yang dipegang lagenda Jerman, Jurgen Klinsmann sekaligus membantu Porto menjuarai Liga Europa.

Villas-Boas mahu sekali lagi bekerjasama dengan Falcao
Pemain yang berasal dari Colombia itu menyertai Porto dari kelab Argentina, River Plate pada 2009. Porto meletakkan harga sebanyak 26 Juta Pound untuk mana-mana kelab yang ingin mendapatkan Falcao. Falcao juga dilaporkan berminat untuk mengikut Villas-Boas sekiranya diberi peluang. Villas-Boas belum diumumkan secara rasmi sebagai pengurus Chelsea tetapi persetujuan telah dicapai oleh kedua-dua pihak berhubung pelantikannya sebagai pengurus baru Chelsea.

3 comments:

  1. tabik porto...dulu mourinho pindah ke chelsea..die bawa ramai squad utama porto..tp porto tetap boleh bangkit semula..sikarang villa-boas pulak..porto akan bangkit lg dgn bintang2 baru..

    ReplyDelete
  2. dulu jose datang selepas menang CL dengan porto..sekarang villa-boas bru menang europa so next season harap menang CL la kononnya..kalau tak menang kena sack lagi..huhu roman2

    ReplyDelete

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...