Thursday 30 June 2011

Malaysia Bawa Bekalan Tipis ke Taiwan

Malaysia berdepan lalauan berliku untuk melepasi pusingan pertama kelayakan Piala Dunia 2014 apabila sekadar mencatat kemenangan tipis 2-1 keatas Taiwan dalam perlawanan pertama di Stadium Nasional Bukit Jalil semalam.

Malaysia mendahului 1-0 pada separuh masa pertama menerusi gol dari kapten pasukan, Safiq Rahim pada minit ke-28. Aidil Zafuan menggandakan kedudukan pada separuh masa kedua menerusi tandukan kencang pada minit ke-57. Kelekaan seketika di bahagian pertahanan memberi padah apabila Taiwan berjaya menjaringkan 1 gol yang penting pada minit ke-77 menerusi Chen Po Liang. Meskipun menyerang sehingga tamat permainan, Malaysia gagal menjaringkan gol tambahan dan keputusan kekal sehingga wisel penamat.
Aidil jaring gol kedua Malaysia
Keputusan yang diraih sedikit merisaukan memandangkan perkiraan format gol di tempat lawan yang digunakan. Ini, bermakna, sekiranya Taiwan berjaya menang perlawanan kedua 1-0, mereka akan layak ke pusingan kedua dan menyingkirkan Malaysia. Tugas berat akan menanti skuad K. Rajagobal di Taiwan Ahad nanti unuk sekurang-kurangnya mencatat keputusan seri.

No comments:

Post a Comment

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...