Thursday 23 June 2011

Liverpool Perlu Bayar 19 Juta Pound Untuk Downing

Pemain Aston Villa, Stewart Downing bakal menjadi pemain kedua dibeli oleh Liverpool sebelum bermula musim baru sekiranya mereka sanggup berbelanja 19 Juta Pound. Downing diberitahu oleh Villa bahawa dia boleh ke Anfield sekiranya Liverpool membayar harga yang betul untuknya. Sekiranya perpindahan ini menjadi kenyataan, Downing akan menjadi pemain kedua dibeli Liverpool selepas berbelanja 20 Juta Pound beberapa minggu lepas untuk pemain muda England, Jordan Henderson.

Liverpool dilihat akan membuat pembelian besar-besaran tahun ini untuk kembali mencabar dalam Liga Perdana Inggeris. Menurut kapten pasukan Steven Gerrard, Liverpool akan terus ketinggalan dalam Liga sekiranya tidak berbelanja dan mendapatkan pemain berkualiti untuk meningkatkan kekuatan pasukan. Musim lepas, Liverpool menamatkan saingan di tangga keenam Liga dibelakang Tottenham Hotspurs dan sekali gus terlepas tempat dalam kejohanan Eropah musim depan.
Gareth barry memilih menyertai City berbanding Liverpool tahun lepas
Downing akan menjadi pemain kedua keluar dari Liverpool selepas Ashley Young kini dikatakan hampir pasti menyertai United selepas selesai menjalani ujian kesihatan. Downing menyertai Aston Villa awal musim 2009 dari Middlesbrough dengan yuran perpindahan 12 Juta Pound. Pemain yang berusia 26 tahun ini dikatakan mempunyai corak permainan seakan-akan pemain Manchester City, Gareth Barry. Liverpool pernah membida untuk membeli Barry tetapi gagal sebelum pemain itu berpindah ke City.

Liverpool Belanja Besar beli Henderson
Ashley Young hampiri Perpindahan ke United

No comments:

Post a Comment

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...