Tuesday 7 June 2011

Malaysia Kecundang Ditangan Kemboja


Skuad Olimpik Malaysia mengalami kekalahan apabila ditewaskan pasukan Olimpik Kemboja 1-0 di Stadium olimpik Phnom Penh disini sebentar tadi. Inilah salah satu dari perlawanan persahabatan yang diatur sebagai persediaan menghadapi perlawanan kelayakan Olimpik London 2012 menetang Lubnan 19 Jun nanti.

Kemboja mendahului seawal minit ke-10 apabila rembatan penyerang mereka, Kuoch Sokumpheak gagal diselamatkan Khairul Fahmi yang juga kapten pasukan. Malaysia kemudian cuba mencari gol penyamaan tetapi ketumpulan bahagian serangan yang diterajui Izzaq faris mengecewakan Malaysia. Kecemerlangan penjaga gol Kemboja juga menjadi punca kegagalan Malaysia memecah kebuntuan biarpun mengusai permainan di separuh masa kedua. Kemboja yang bermain dengan 10 pemain lewat permainan kental bertahan dengan asakan bertali arus Malaysia dengan hujan lebat sedikit sebanyak mengganggu permainan. Keputusan penuh kemboja menewaskan Malaysia 1-0.

Ong Kim Swee perlu merancang strategi lebih baik menjelang kelayakan Olimpik
Malaysia akan mengadakan 1 lagi perlawanan persahabatan menentang Qatar di Doha minggu depan dan jurulatih, Ong Kim Swee semestinya bekerja keras untuk menaikkan kembali semangat pasukan dan merancang strategi yang lebih berkesan sekiranya bercita-cita untuk mara lebih jauh dalam kelayakan Olimpik.

No comments:

Post a Comment

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...