Sunday 19 June 2011

Rating Pemain Malaysia Perlawanan Menentang Myanmar


Berikut adalah rating berdasarkan penilaian keatas  permainan pemain-pemain Malaysia sepanjang perlawanan menentang Myanmar semalam.

Sharbinee Allawee (6/10) - Jarang diuji sepanjang permainan. Sekadar menjadi pemerhati. Namun kesilapan menganggar jarak pada awal permainan hampir membawa padah.

Helmi Remeli (6.5/10) - Bermain agak perlahan pada awal permainan dan melakukan beberapa kesilapan kecil.

Aidil Zafuan (8/10) - Bermain dengan baik dan berjaya melakukan banyak 'tackle' yang berkesan untuk mematahkan serangan Myanmar.

Farisyam Ismail (7.5/10) - Bergandingan baik dengan Aidil. Tenang sepanjang permainan dan membentuk pertahanan kukuh bersama-sama Aidil.

Asrarudin Putra (7/10) - Separuh masa pertama bermain hanya bertahan dan separuh masa kedua barulah banyak membuat larian-larian dari belakang untuk menyerang.

Shakir Shaari (7/10) - Nampak sedikit gementar diawal permainan tetapi berjaya mengatasi dan bermain dengan baik.

Safiq Rahim (8.5/10) - Hantaran-hantaran yang tepat dan banyak mengelirukan lawan. Banyak menggerakkan serangan sepanjang permainan.

Amirulhadi Zainal (7/10) - Menjaringkan gol pembukaan Malaysia. Secara keseluruhan, permainannya agak kurang memuaskan. Seringkali pergerakannya mudah dipatahkan dan banyak melepaskan bola tanpa kembali mengejar.

S. Kunanlan (6/10) - Agak senyap dalam keseluruhan permainan. Nampak seperti tidak selesa dengan permukaan padang yang sedikit becak.

Baddrol Bakhtiar (9/10) - Pemain terbaik perlawanan dan menjaringkan gol kedua Malaysia. Banyak membuat gerakan terutama dari tepi dan sering mengucar-kacirkan pertahanan Myannmar. Bagaimanapun, banyak melepaskan peluang mudah untuk menjaringkan gol.

Hadi Yahya (6/10) - Jarang mendapat bola. Kurang berkesan bermain sebagai penyerang tunggal.

No comments:

Post a Comment

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...