Tuesday 28 June 2011

Raphael Varane Sertai Real Madrid

Pemain pertahanan muda Perancis, Raphael Varane menjadi pemain keempat dibeli Real Madrid musim ini selepas setuju untuk menandatangani kontrak selama 6 tahun di Santiago Bernebeu. Varane yang baru berusia 18 tahun sebelum ini turut dikaitkan dengan perpindahan ke Manchester United. Real Madrid dilaporkan membayar kelab lamanya, Lens 10 Juta Euro bagi mendapatkannya.

Varane merupakan pemain muda berpotensi besar di Eropah kini. Dia hanya mula bermain secara kompetetif di Ligue 1 Perancis  hujung tahun lepas begitu menonjol dan mendapat perhatian banyak kelab-kelab besar lain di Eropah. Pemain tinggi lampai itu juga boleh bermain di posisi tengah selain di bahagian pertahanan. Ini adalah perolehan keempat gergasi Sepanyol, Real Madrid selepas mendapatkan 2 pemain Turki, Hamit Altintop, Nuri Sahin dan penyerang muda Sepanyol, Jose Callejon.

2 comments:

  1. Varane tak mahu hanya duduk dibangku simpanan di United jadi beliau dengan pengaruh zidane setuju pergi ke real madrid..

    ReplyDelete
  2. Memang masuk Real lg tinggi chances nk main. Man U dh ramai sgt defender. Ferdinand, Vidic, Evans, Smalling, Phil Jones...

    ReplyDelete

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...