Saturday 26 March 2011

Keputusan Penuh: Malaysia (1) Etoile FC (1)


Pasukan Malaysia sekadar mencatat keputusan seri 1-1 menentang kelab Liga Singapura, Etoile FC dalam perlawanan persahabatan yang dilangsungkan di Stadium Jalan Besar, Singapura. Malaysia mendahului awal separuh masa pertama menerusi Fakri Saarani tetapi Etoile FC berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke 71.

Berikut Laporan permainan;-

Kesebelasan Utama Malaysia

Khairul Fahmi, Mahali Jasuli, Aidil Zafuan, Muslim Ahmad, Asrarudin Puta, Amirulhadi Zainal, Safiq Rahim(c), Amar Rohidan, S. Kunanlan, Norsharul Idlan Talaha, Fakri Saarani.

Update 1:
Aidil mengalami kecederaan kepala, tetapi masih bersemangat untuk turun beraksi. 2 pemain yang baru di panggil K. Rajagobal, Rizal Fahmi dan Azidan di bangku simpanan. Terdapat beberapa ratus penyokong Malaysia di Stadium Jalan besar.

Update 2;
1-0 Malaysia. (minit 7).Gol pertama malaysia hasil tandukan Fakri. Safiq menghantar bola pendek dari sepakan penjuru, Asrarudin yang tidak dijaga menghantar bola lambung yang di sambut baik oleh Fakri.

Update 3;
Etoile mengusai permainan dan Malaysia hanya bertahan. Malaysia selamat apabila 2 tandukan penyerang Etoile hanya menggegar palang. Etoile banyak menghantar bola tinggi ke kawasan Malaysia dan kelebihan fizikal memang digunakan sepenuhnya. Malaysia sekadar bertahan dan hanya menyerang dari jarak jauh. Separuh masa pertama kekal 1-0.

Update 4;
Pertukaran pemain Malaysia separuh masa kedua.
-Sharbinee ganti Khairul Fahmi
-Fadhli Shas ganti Muslim Ahmad
-Azidan Sarudin ganti Amar Rohidan
-Ashaari Samsudin ganti S. Kunanlan

Update 5;
1-1 kedudukan sekarang. Etoile FC berjaya menjaringkan gol penyamaan minit 62.
Pertukaran pemain Malaysia - Shahrizal Saad ganti Fakri. Pertahanan Malaysia sangat lemah separuh masa kedua. Serangan demi serangan dilancarkan Etoile. Rajagobal membuat pertukaran bahagian pertahanan - Sabre Abu dan Azmi Muslim ganti Mahali Jasuli dan Asrarudin Putra

Update 6;
Minit 76. 2 lagi pertukaran dari Malaysia dengan 2 tonggak dari Kelantan, S. Chanturu dan Rizal fahmi masuk menggantikan Amirulhadi dan Aidil Zafuan.
Minit 82. Baddrol bakhtiar ganti Safiq rahim. Norshahrul jadi kapten.

Update 7;
Tamat permainan dengan terikat 1-1. Norshahrul diumum pemain terbaik perlawanan.

2 comments:

  1. asyik tukar2 ni..
    abis sape je yg men penuh??

    ReplyDelete
  2. biasa la, freindly match nk test player. Cuma norshahrul je yang main penuh.

    ReplyDelete

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...