Tuesday 31 May 2011

Senarai Pemain Skuad Kebangsan Lawan Hong Kong


Jurulatih skuad Kebangsaan, K. Rajagobal menamakan beberapa muka baru dalam skuad yang akan menentang Hong Kong dalam perlawanan persahabatan 3 Jun nanti. Pendahulu senarai penjaring terbanyak Liga Super, Abdul Hadi Yahya antara muka baru yang dipanggil oleh Rajagobal disamping Ismail Faruqi dan Helmi Remeli juga dari Terengganu, Shahrom Abd Kalam (KL), Mohd Hisyamudin (Perak) dan pertahanan Kelantan, Farisham Ismail. Turut dipanggil adalah 2 penjaga gol yang pernah mewakili Malaysia sebelum ini iaitu Nasril Nordin(Perak) dan Syed Adney (Sabah).

Safee dipanggil oleh Rajagobal
Sementara itu, 2 pertahanan digugurkan dari skuad iaitu Sabree Abu (Kedah) dan Rizal Fahmi (Kelantan). Penjaga gol Negeri Sembilan, Farizal Marlias juga digugurkan selepas gagal beraksi dengan konsisten. Khairul Fahmi pula dikeluarkan dari skuad selepas memilih untuk bersama skuad Olimpik bimbingan Ong Kim Swee. Berikut Senarai penuh 24 pemain yang dipanggil sebelum dipendekkan ke 22 pemain untuk ke Hong Kong.

Senarai Pemain Skuad Kebangsaan:

Penjaga Gol: Sharbinee Allawee (Ter), Nasril Nordin (Prk), Syed Adney (Sbh)

Pertahanan: Asrarudin Putra, Nasriq Baharom (Sel), Azmi Muslim (Kdh), Aidil Zafuan (NS), Farisham Ismail (Kel), Helmi Remeli (Ter), Shahrom Kalam (KL), Mohd Hisyamudin( Prk)

Tengah: Safiq Rahim, Amirul Hadi, Azidan Sarudin (Sel), Amar Rohidan, Baddrol Bakhtiar (Kdh), Ashaari Samsudin, Ismail Faruqi (Ter), S. Kunanlan (NS), S. Chanturu (Kel)

Penyerang: Safee Sali (Pelita Jaya), Norshahrul Idlan (Kel), Abd Hadi Yahya (Ter), Shahrizal Saad( JFC),

2 comments:

  1. pah mano kapten marvel kelate piyaaa teerrrr king rajaaa sumbak

    ReplyDelete
  2. khairul fahmi pilih olimpik?bkn ke rajagopal mmg x pggil die?

    ReplyDelete

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...