Thursday 19 May 2011

Keputusan Terkini: Felda (1) Kelantan (3)

BBT akan menyiarkan ulasan dari semasa ke semasa perlawanan ke-20 Liga Super melibatkan pasukan kelantan yang bertandang ke Stadium KLFA di Cheras menentang Felda United.

Kelantan boleh kembali ke Puncak Liga Super selepas pendahulu, Selangor ditewaskan oleh T-Team 2-0 di Kuala Terengganu petang tadi. 1 lagi perlawanan yang berlangsung petang tadi menyaksikan Perak dan Sabah terikat seri 1-1 di Kota Kinabalu.

Kesebelasan Utama:

Kelantan: Khairul fahmi, Daudsu, Farisyam, S. Subramaniam, Zairul Fitree, Shakir, Nurul Azwan, S. Chanturu, Badhri radzi (c), Khalid Jamlus dan Norshahrul

Felda: Hamsani (c), Ab Ghani, Rames Lai, Hasmarul, Azi Shahril, Chow Chee Weng, Azrul Ahmad, Rashid Mahmud, Mohd Lot, K. Rajan, Nizarudin

Update 1:
Minit 0- Khalid jamlus diturunkan dalam kesebelasan utama selepas beraksi cemerlang menentang Selangor sebelum ini. Norshahrul dan Nurul azwan juga kembali mendapat tempat selepas direhatkan sebelum ini. Hujan renyai-renyai di Cheras ketika ini.

Minit 4- Felda dilihat cuba menyerang dari awal. Sepakan penalti diberikan oleh pembantu pengadil walaupun dilihat terkena badan Farisyam.

Update 2:
Minit 6- Sepakan penalti diambil oleh Azrul Ahmad menerjah jaring tetapi dibatalkan dan terpaksa diambil sekali lagi. Sepakan kedua Azrul lemah dan diselamatkan Khairul Fahmi. Kelantan terselamat dari gol awal.

Update 3:
Minit 28- Kelantan berjaya mendahului Felda 1-0 menerusi kapten, Badhri Radzi. Badhri yang mendapat hantaran cantik dari Daudsu menanduk menewaskan Hamsani.

Minit 33- kelantan hampir menggandakan kedudukan apabila Norshahrul yang berhadapan 1 sama 1 dengan Hamsani tetapi sepakannya sedikit tersasar. Khalid mengalami kecederaan dan digantikan dengan ramzul.

Minit 40- Khairul fahmi berjaya menyelamatkan 1 cubaan baik dari Nizarudin Yusof. Satu serangan balas dari kelantan sejurus selepas itu hampir berjaya menmbah gol tetapi tersasar.

Update 4:
Minit 45- Tamat separuh masa pertama selepas 2 minit masa tambahan. Kelantan mendahului tuan rumah felda United 1-0 menerusi go Badhri Radzi.

Keputusan terkini di tempat lain;
harimau muda 0-1 Terengganu
n.s 2-0 johor fc
pahang 0-0 kl
keputusan penuh:
t-team 2-1 selangor
perak 1-1 sabah

Update 5:
Minit 47- kelantan menambah 1 gol lagi menerusi gol sendiri pemain pertahanan, Rashid Mahmud. Bola cantik hantaran Azwan Roya tertampan kedalam gol sendiri menewaskan Hamsani.

Minit 56- Felda berjaya menembusi gol kelantan tetapi dibatalkan pembantu pengadil kerana offside. Nizarudin yang berjaya menjaringkan gol kelihatan seperti tidak offside. 1 keputusan yang kurang baik dari pembantu pengadil.

Minit 62- Azwan Roya berjaya menewaskan penjaga gol Felda tetapi sudah offside.

Update 6:
Minit 84- Felda merapatkan kedudukan menerusi gol dari hasmarul. Kesungguhan Felda menyerang membuahkan hasil.

Update 7:
Minit 90- Kelantan mendapat 1 sepakan penalti yang disempurnakan Norshahrul. Nurul azwan Roya dijatuhkan Hasmarul. Felda 1-kelantan 3

Tamat permainan, Kelantan berjaya kembali ke puncak Liga hasil kemenangan 3-1 keatas Felda.

1 comment:

  1. Aku rasa Kelantan menang punya :D Pasukan Kelantan hebat dlm permainana bola..

    by the way aku orang selangor.

    ReplyDelete

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...