Friday 20 May 2011

Real Madrid Sedia Jual Ronaldo Dengan Harga 150Juta Pund!!!!


Laporan di Sepanyol mengatakan Real Madrid kini sudah bersedia menjual pemain terbaik mereka, Cristiano Ronaldo. Bagaimananpun, mereka meminta harga yang tersangat tinggi iaitu 150 Juta Pound untuk pemain Portugis itu. Perkembangan ini adalah berikutan perselisihan faham antara Ronaldo dan pengurus, Jose Mourinho.



Presiden Real, Florentino Perez bersedia menerima tawaran dari kelab lain untuk Ronaldo sekiranya harga yang dikehendaki ditawarkan. Ronaldo yang baru sahaja menyamai rekod jumlah jaringan gol semusim La Liga dengan 38 gol  dilaporkan tidak suka dengan taktik yang digunakan oleh Mourinho dalam beberapa perlawanan dan mengkritiknya terutama selepas tewas kepada Barcelona dalam separuh akhir Liga Juara-Juara Eropah bulan lepas.



Dengan harga yang tersangat tinggi itu, hanya Manchester City sahaja dilihat mampu untuk membeli Ronaldo. City dalam pada itu memberitahu peminatnya semalam agar tidak mengharapkan pembelian besar-besaran musim ini selpas sudah berbelanja lebih 300Juta Pound setakat ini.

Ronaldo kini mendapat gaji lebih 200,000 Pound seminggu ataupun lebih RM1 Juta seminggu..!!!

No comments:

Post a Comment

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...