Monday 22 August 2011

Juan Mata Kini Sah Pemain Chelsea

Chelsea manguatkan lagi skuad mereka bagi menghadapi musim baru Liga Perdana Inggeris dengan memperoleh pemain tengah Valencia, Juan Mata. Laporan ini disahkan sendiri Valencia dengan mengumumkan bersetuju menerima tawaran yang dikemukakan oleh Chelsea. Chelsea dikatakan membayar Valencia 22-25 Juta Pound untuk pemain yang juga menjadi sasaran Arsenal itu.

Mata berusia 23 tahun dan bermain di posisi sayap kiri. Pengurus Chelsea, Andre Villas-Boas sememangnya mencari seorang pemain sayap yang berkualiti untuk memantapkan skuadnya dan melihat kelemahan di posisi itu. Mata merupakan salah seorang pemain dalam skuad kebangsaan Sepanyol yang memenangi Piala Dunia di Afrika Selatan tahun lepas.

Pemain muda, Lukaku menyertai Chelsea minggu lepas
Pembelian terbaru ini jelas menunjukkan keinginan Chelsea untuk merampas kembali takhta liga dari Manchester United. Chelsea juga sedang dalam proses untuk 'menggantikan' pemain-pemain senior yang agak berusia dengan pemain-pemain muda. Sebelum ini, Chelsea juga mendapatkan seorang penyerang berprofil tinggi iaitu Romelu Lukaku yang baru berusia 18 tahun.

1 comment:

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...