Sunday 7 August 2011

United Bangkit Tundukkan City Untuk Rangkul Piala Community Shield

Juara Bertahan Liga Perdana Inggeris, Manchester United melaungkan amaran awal kepada pencabar lain apabila bangkit dari ketinggalan 2-0 pada separuh masa pertama untuk menewaskan Manchester City 3-2. Perlawanan pembuka tirai Liga itu dilangsungkan di Stadium Wembley. Nani muncul wira dengan menjaringkan 2 gol untuk United dengan gol kemenangan dijaringkan pada masa kecederaan.

United menguasai hampir keseluruhan permainan namun gagal memecah kebuntuan. Berbeza dengan City yang bijak menyempurnakan peluang yang terhidang untuk selesa mendahului pada separuh masa pertama menerusi tandukan Joleon Lescott dan rembatan deras Edin Dzeko.

United membuat beberapa perubahan diseparuh masa kedua dan berjaya menyamakan kedudukan selepas 12 minit separuh masa kedua bermula. Gol dijaringkan pemain pertahanan Chris Smalling dan Nani. Kelekaan pertahanan City lewat permainan membawa padah apabila Nani mengambil kesempatan kesilapan Kompany untuk menewaskan Joe Hart untuk gol kemenangan.

Ketiga-tiga muka baru yang dibeli United bermain manakala hanya Gael Clichy sahaja yang tampil untuk City dengan Aguero dan Savic di bangku simpanan. Melihatkan aksi kedua-dua pasukan, musim baru Liga Perdana Inggeris bakal memberikan cabaran yang hebat dan lebih menarik lagi.

Sertai Liga BBT EPL fantasy 2011/2012

No comments:

Post a Comment

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...