Thursday 11 August 2011

Datuk Tony Fernandes Bakal Miliki Kelab QPR

Usahawan ternama Malaysia yang juga Pengerusi Eksekutif Airasia, Datuk Tony Fernandes dilaporkan semakin hampir untuk mempersetujui perjanjian pembelian kelab Liga Perdana Inggeris, Queens Park Rangers (QPR). Laporan media di England menyatakan bahawa Tony akan melengkapkan pembelian 62% saham kelab QPR milik supremo F1, Bernie Ecclestone dengan nilai 100 Juta Pound dan menjadikannya pemegang saham majoriti kelab itu dan mempunyai kuasa penuh keatas kelab itu.

Tony yang sebelum ini pernah berusaha untuk membeli kelab kegemarannya, West Ham 2 tahun lepas tetapi gagal. Principal pasukan F1 Team Lotus itu juga sebelum ini pernah dikaitkan dengan Manchester United. Tony kini berada di London untuk membincangkan pembelian itu, dikatakan bersedia memberikan pengurus QPR, Neil Warnock 10 Juta Pound untuk membeli pemain baru sekiranya berjaya membeli kelab itu.

Tony akan menjadi rakyat Malaysia pertama mempunyai kelab Liga Perdana Inggeris. Sebelum ini, 2 usahawan terkenal, Datuk Vincent Tan dan Datuk Chan Tien Ghee membeli kelab Liga Championship, Cardiff City tahun lepas. Cardiff City gagal menyertai Liga Perdana Inggeris musim ini selepas tewas dalam saingan play-off.

No comments:

Post a Comment

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...