Tuesday 9 August 2011

Arsenal Belanja Besar Beli Bintang Remaja Southampton

Arsenal bersetuju membayar Southampton sehingga 11.5 Juta Pound untuk pemain muda berpotensi tinggi, Alex Oxlade-Chamberlain. Ini menjadikan dia pemain kedua dibeli Arsene Wenger menjelang musim baru Liga Perdana Inggeris selepas Gervinho menyertai The Gunners bulan lepas. Oxlade-Chamberlain telah lama diintai oleh Arsenal dan beberapa kelab lain termasuk Manchester United dan Liverpool sebelum ini.

Pemain sayap yang amat berbakat itu baru sahaja berusia 18 tahun dan diiktiraf antara pemain muda paling berbakat di England kini. Perjanjian yang telah lama dirunding Arsenal ini hampir tidak menjadi kenyataan apabila Southampton meminta bayaran yang tinggi. Wenger yang gembira dengan perjanjian ini menyifatkan Oxlade-Chamberlain sebagai seorang pemain kreatif yang boleh bermain dikedua-dua bahagian sayap dan sangat versatil.
Gary Cahill menjadi pilihan utama Wenger
Sementara itu, Arsenal kini terdesak mencari pemain pertahanan baru selepas mendapat berita Thomas Vermaelen mengalami kecederaan dan mungkin akan terlepas beberapa aksi awal Liga Perdana Inggeris. Gary Cahill menjadi pilihan Utama mereka namun Bolton tidak akan melepaskan aset penting mereka itu dengan harga yang murah. Bolton mahu sekurang-kurangnya 15 Juta Pound untuk Cahill.


Sertai Liga BBT 2011/2012 Fantasy Premierleague.com

No comments:

Post a Comment

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...