Tuesday 23 August 2011

Mister Potato Jadi Penaja Rasmi Manchester United

Syarikat pembuatan makanan ringan Malaysia, Mamee Double Decker Bhd. dilaporkan bersetuju untuk menjadi penaja kepada kelab gergasi Liga Perdana Inggeris, Manchester United. Syarikat itu akan mempromosikan produk 'Mister Potato' kepada dunia melalui kerjasama dengan United.

Jika anda menonton perlawanan Manchester United menentang Tottenham Hotspur awal pagi tadi, anda tentunya akan perasan iklan Mister Potato telahpun tertera di papan iklan di Old Trafford. Perjanjian penajaan itu juga membolehkan Syarikat menggunakan logo dan imej pemain-pemain United seperti Rooney, Giggs dan Ferdinand pada produk keluaran syarikat. Nilai keseluruhan dan tempoh tajaan tidak disebut dan belum ada pengumuman rasmi dibuat kedua-dua pihak.


Dalam pada itu, United juga mengumumkan penajaan bernilai 40 Juta Pound daripada syarikat logistik terkemuka, DHL. Penajaan selama 4 tahun itu akan menyaksikan logo DHL akan tertera pada pakaian latihan pasukan United, penajaan yang pertama seumpamanya dalam Liga Perdana Inggeris.

No comments:

Post a Comment

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...