Wednesday 3 August 2011

Javier Pastore Pilih Sertai PSG

Pemain muda berbakat Argentina, Javier Pastore mengumumkan akan menyertai kelab Perancis, Paris St. Germain (PSG) selepas Palermo bersetuju melepaskannya. Chelsea yang sebelum ini sering dikaitkan dengan Pastore nampaknya akan berputih mata dengan keputusan yang diambil Pastore ini. PSG dilaporkan membayar 37 Juta Pound kepada Palermo, satu rekod baru bagi Liga Perancis (Ligue 1).
Wikipedia 'mengesahkan' Pastore sudah menyertai PSG
Pastore dalam laman webnya membuat kenyataan bahawa dia sudah rasmi menjadi pemain PSG dan hanya perlu melengkapkannya dengan menjalani ujian kesihatan. PSG merupakan antara kelab yang berbelanja besar musim ini selepas kelab itu diambil alih oleh Qatar Investment Group penghujung musim lepas. Pastore menjadi pemain ke-8 dibeli PSG. Antara pemain lain yang dibeli adalah bekas pemain Liverpool, Mohamad Sissoko dan pemain muda Perancis, Jeremy Menez. Pastore kini berusia 22 tahun dan dipilih pemain muda terbaik Serie A Itali musim lepas.
Berbatov juga diintai PSG
PSG kini juga turut dikaitkan dengan penyerang Manchester United, Dimitar Berbatov. Berbatov yang kehilangan tempat dalam kesebelasan utama United selepas kehadiran Javier Hernandez dilaporkan menarik minat PSG dan sanggup membayar sehingga 18 Juta Pound untuk pemain Bulgaria itu. Berbatov masih mempunyai baki 1 musim dalam kontraknya bersama United selepas menyertainya dari Tottenham Hotspurs pada 2008 dengan yuran perpindahan 30.75 Juta Pound.

No comments:

Post a Comment

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...