Monday 22 August 2011

Gaji Eto'o RM 1.75 Juta Seminggu..!!!

Penyerang antarabangsa Cameroon, Samuel Eto'o kini menjadi pemain mendapat gaji tertinggi di dunia selepas menyertai kelab Liga Russia, Anzhi Makhachkala. Eto'o dilaporkan menandatangani kontrak yang menyaksikan dia menerima gaji 18 Juta Pound ataupun bersamaan RM 90 Juta setahun ataupun RM 1.75 Juta seminggu. Inter menjual Eto'o kepada Anzhi dengan yuran perpindahan 22 Juta Pound.

Anzhi FC yang kini dimiliki Jutawan Russia, Suleiman Kerimov yang juga seorang senator di Russia. Kerimov dilaporkan mempunyai harta sebanyak lebih RM 20 Billion yang diperolehi dari pelbagai sumber seperti petroleum, perlombongan dan perhotelan.
Kerimov menjadi tulang belakang kepada sumber kewangan Anzhi
Pembelian terbaru ini menjadikan pembelian besar ketiga kelab itu musim ini selepas membeli Roberto Carlos dan Yuri Zhirkov sebelum ini. Terbaru, Anzhi dikatakan bakal membuat bidaan terhadap pemain pertahanan Barcelona, dani Alves dengan menawarkan sejumlah 35 Juta Pound. Anzhi juga pernah membida sebanyak 40 Juta Pound kepada Santos untuk mendapatkan Neymar tetapi gagal.

No comments:

Post a Comment

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...