Saturday 16 April 2011

Keputusan Terkini Liga Super: Kelantan (0) vs Sabah (0)


BBT akan memberikan keputusan terkini dari semasa ke semasa perlawanan antara Kelantan dan Sabah di Stadium Sultan Muhammad Ke-4 Kota Bharu mulai 8.45 malam ini. BBT juga akan memberikan keputusan perlawanan-perlawanan di venue-venue lain 5 lagi perlawanan Liga Super perlawanan ke-12.

Kelantan turun menentang Sabah tanpa 2 pemain yang yang penting iaitu Norshahrul Idaln Talaha dan juga Shakir yang digantung 1 perlawanan. Kapten pasukan, Badhri Radzi ataupun Piya diturunkan malam ini selepas diketepikan dalam 2 perlawanan sebelum ini.

Kesebelasan utama kelantan:
Khairul fahmi, S. Subramaniam, Farisham, Rizal fahmi, Zairul fitree, Piya (c), Danial Fadzly, S. Chanturu, Nurul Azwan Roya, Wan Rohaimi, Nizad.

Update 1:
Sepak mula oleh Sabah tetapi terus dirampas kelantan dan terus menyerang.
Minit 5- Kelantan mengusai permainan dan mengusai bola. sabah belum dapat bola dan hanya bertahan di kawasan sendiri. Nampaknya kelantan semangat menyerang di awal permainan.

-Terkini- kuala Lumpur 1-0 T-team. Minit 11

-Terkini- Kuala lumpur 2-0 T-Team. Minit 13

-Terkini- Kuala Lumpur 3-0 T-Team. Minit 14. apa sudah jadi dengan T-team. keputusan tempat lain masih tanpa gol.

Minit 13- kelantan masih menguasai bola. Syed Adney perlu bekerja keras malam ini untuk mengekang asakan pemain-pemain kelantan.

-Terkini- kuala lumpur 3-1 T-Team. Minit 21. Indra merapatkan kedudukan.

Minit 20- kelantan membuat pertukaran dengan menggantikan Chanturu dengan memasukkan k. Soley. Tidak pasti apakah yang berlaku kepada Chanturu samaada kecederaan ataupun pertukaran taktikal dari M. Karathu.

-Terkini- Perlis 0-1 N. Sembilan. Minit 30.

Minit 29- Azwan roya membuat satu pergerakan menarik, masuk ke dalam kotak penalti, berlaku pergelutan tetapi berjaya dikawal Syed Adney. Kedudukan masih 0-0.

Minit 36- Sabah membuat pertukaran. Mengeluarkan  Sumardi hajalan dan memasukkan Zainizam Marjan.

Minit 38- Sabah membuat serangan, 1 rembatan laju yang tepat namun berjaya diselamatkan oleh Khairul Fahmi. 1 serangan mengejut yang bahaya.

Minit 41- Kelantan berjaya menjaringkan gol menerusi Nizad tetapi dinafikan pembantu pengadil yang memberikan offside.

Minit 44- Nurul Azwan roya membuat cubaan yang terkena tiang setelah Syed adney jelas nempak sudah tertewas. Tindakan susulan K. Soley dinafiakn pertahanan. 1 peluang keemasan dilepaskan. kedudukan masih 0-0. Sabah nampaknya bertahan bermati-matian di babak akhir separuh masa pertama.

Update2:
-Tamat separuh masa pertama. Kedudukan masih tanpa jaringan.

Terkini di venue lain separuh masa pertama:
-Kuala Lumpur 3-1 T-Team
-Perlis 1-1 N. Sembilan
-Lain-lain masih tanpa jaringan..

Sekiranya semua keputusan ini kekal, Terengganu akan terus berada di atas diikuti Selangor, Perak dan kelantan akan kekal tangga ke-4.

Update 3:
-Separuh masa kedua bermula.kelantan membuat 1 lagi pertukaran dengan memasukkan Khalid jamlus menggantikan Wan Rohaimi.

-Minit 48. Kelantan menyerang dari awal seperti separuh masa pertama. 2 sepakan dari jarak jauh gagal menemui sasaran.

Terkini- Kedah 1-0 Pahang. Minit 60.

-Minit 58- Kelantan mendapat 1 sepakan percuma depan kotak penalti selepas Soley dijatuhkan. Sepakan yang diambil Danial fadzly terus ke dakapan Syed adney.

Terkini- Johor FC 0-1 Harimau Muda.
Selangor 1-0 Perak
Perlis 2-1 N. Sembilan
Sekiranya kekal, Selangor akan kembali ke puncak Liga Super.

Minit 70- Kelantan mendapat 1 lagi sepakan percuma depan kotak penalti betul-betul di tengah. Sepakan yang diambil Azwan Roya terkena benteng.

Update 4:
Minit 73- Perlawanan dihentikan oleh pengadil kerana pemain-pemain sabah terutamanya Syed Adney mendakwa ada pancaran laser dari penyokong. Kedudukan masih lagi 0-0 dan keresahan jelas terpampar di muka penyokong the Red warriors.

Minit 77- perlawanan disambung selepas dihentikan 4 minit.

Minit 85- Kelantan masih belum berjaya memecah kebuntuan. 1 pertukaran dibuat. Izuan Salahudin dimasukkan menggantikan Nizad Ayub. Perlawanan seperti akan berakhir tanpa sebarang jaringan.

Minit 90. Masa tambahan 8 minit diberikan akibat insiden pancaran laser. Kelantan kini menyerang bermati-matian dan sabah terus kental bertahan.

Minit 90+3- Jurulatih sabah, Gary Philip diberikan kad merah oleh pengadil kerana membuat protes kepada keputusan pengadil.

Update 5:
Tamat perlawanan. Kelantan terikat tanpa jaringan dengan Sabah. kelantan kekal tangga ke-4.


Terengganu terjui Liga Super; Menang tipis keatas Felda

No comments:

Post a Comment

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...