Thursday 14 July 2011

Downing Sertai Liverpool Dari Aston Villa

Aston Villa hari ini bersetuju melepaskan pemain tengah Stewart Downing kepada Liverpool. Selepas berunding untuk tempoh yang agak lama, Liverpool akhirnya bersetuju membayar Villa 20 Juta Pound seperti yang diminta oleh Villa. Downing dilaporkan akan menandatangani kontrak dengan Liverpool lewat hari ini selepas bersetuju dengan terma-terma kontrak yang bakal ditawarkan.

Downing, 26 tahun menjadi pemain ketiga dibeli Kenny Dalglish musim ini dan menjadikan jumlah bayaran perpindahan pemain melebihi 50 Juta Pound setakat ini. Terdahulu, Liverpool telah menandatangani Jordan Henderson dari Sunderland dan Charlie Adam dari Blackpool.

Young membuat penampilan pertama dengan United selepas keluar dari Aston Villa
Downing menjadi pemain ketiga keluar dari Aston Villa selepas Ashley Young ke Manchester United dan penjaga gol veteran Brad Friedel yang berpindah ke Tottenham Hotspurs. Tindakan mengambil Alex McLeish sebagai pengurus baru menimbulkan kemarahan peminat Villa dan penghijrahan pemain-pemain pula menambah lagi tekanan peminat. Villa bagaimanapun berharap mendapatkan Charles N'Zogbia dan Shay Given sebagai pengganti dalam masa terdekat.

No comments:

Post a Comment

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...