Saturday 24 December 2011

Wenger Mahu Thierry Henry Kembali ke Arsenal

Pengurus Arsenal, Arsene Wenger hari ini dilaporkan sedang mempertimbangkan secara serius kemungkinan mengambil kembali Thierry Henry menyertai skuad The Gunners Januari ini. Namun, Wenger bukannya membuat tawaran untuk membeli pemain yang pernah dianggap yang terbaik pernah dimiliki Arsenal itu, tetapi ianya hanyalah secara pinjaman.

Henry kini masih lagi mempunyai kontrak bersama kelab MLS, New York Red Bull baru sahaja menamatkan musim di Amerika Syarikat dan tidak akan bermain sehinggalah musim baru bermula pada Mac 2012. Henry, 34 tahun, yang juga kini berlatih bersama-sama Arsenal untuk kekal cergas sepanjang 'cuti', bagaimanapun belum memberi sebarang komen tentang perkara itu.

Gervinho bakal mewakili Ivory Coast di kejohanan Piala Negara Afrika
Kekurangan penyerang yang konsisten berkemungkinan besar menjadi punca Wenger berfikir untuk mendapatkan Henry kembali untuk tempoh singkat. Prestasi Nicklas Bendtner agak kurang menyerlah musim ini dan Arsenal kini bergantung harap sepenuhnya kepada kapten mereka, Robin Van Persie seorang untuk mencari gol. Tambah lagi, Arsenal bakal kehilangan 2 lagi penyerang, Gervinho dan Chamakh yang akan bertanding di kejohanan Piala Negara Afrika bulan depan. Mungkin langkah Arsenal untuk mendapatkan Henry satu idea yang bijak memandangkan pengalaman luas Henry bersama Arsenal dulu yang memungkinkan dia akan mudah serasi bersama skuad Gunners.

No comments:

Post a Comment

Nuffnang ads

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...